B-modul
Fra fest til retfærdighed
Underviser(e): NN
Er der noget at grine af? Overhovedet?
Når skikkelser som Christian holder grønne og gule taler, når Hanne puster æg, når Lucas beskyldes for pædofili, når en elektriker tilfældigvis dør i en grøn slagters fryser, når en måske lidt godtroende præst, insisterer på at Adam er god nok på bunden, når 4 venner går eksperimentalt op i druk og når retfærdighedens ryttere møder den ægte vare?
De næste 9 onsdage vil byde på et kort oplæg, en film og gruppearbejde omkring de enkelte film. Sammen skal vi grine og græde og blive klogere på den mærkelige verden vi rent faktisk lever i, som afspejles skånelsesløst i de absurde universer som dansk film har budt på de sidste 25 år.
For hvad er fest og hvad er retfærdighed?