EDB / IT-kontor

I denne afdeling er vi to lærere, afdelingsleder Hans Otto og Stevie. Desuden Asger, der er praktikant fra Teknisk Skole. Derudover er der Kasper i flexjob og Martin i skånejob.

Vi vedligeholder/udvikler højskolens IT og anden teknik og hjælper med at få undervisningen til at fungere i de fag, hvor teknik indgår. Vi hjælper elever, der har brug for specielle it-tilpasninger på grund af et handicap. Vi kan også hjælpe dig med din egen computer, telefon eller tablet, hvis den driller – forudsat vi har tid.

På skolens it-system er der et elev-intranet, som du kan benytte til forskellige ting, f.eks. at booke  skolens busser, se dine fag mm. Derudover benytter vi nogle af Googles apps til at kommunikere internt på skolen. Det hører du mere om i intro-ugen.

Huskeregler:

  • Der er fri trådløs internetadgang på dit værelse.  Netværket hedder “Koden er INTERNET”. Gæt hvad koden er … Rigtigt: INTERNET
  • Netværket er IKKE det samme, som skolens computere bruger. Du kan derfor f.eks ikke printe til skolens printere, men der er en speciel elev-printer, som du kan udskrive på. Den står i Salonen.
  • Du er selv ansvarlig for sikkerheden på din egen computer, og du må IKKE tilslutte din bærbare eller andre computere til skolens netværk uden at spørge om lov først.
  • Lad være med at downloade film og musik osv. i timevis, da det kan gøre nettet langsomt for andre.
  • Vi udleverer ikke software, der skal en licens til, men vi hjælper gerne med at installere ”fri” software som f.eks. operativsystemet Linux, kontor-pakken LibreOffice, browseren FireFox, grafik-software som Inkscape og GIMP osv.