Keramik
Keramik åbner mandag d. 22. september for fritidsbrugere (dvs. alle jer, som ikke har keramik som fag) og lukker fredag d. 7. november.
Ugentlige åbningstider:
- Mandag: Åbent kun for elever, der har keramik som fag.
- Tirsdag: Åbent kun for elever, der har keramik som fag.
- Onsdag: Åbent for alle
- Torsdag: Åbent kun for elever, der har keramik som fag.
- Fredag: Åbent for alle fra kl. 15:30
- Lørdag: Åbent for alle
- Søndag: Åbent for alle - Lukker kl. 22:00
- Rengøring: Elever gør rent fælles kl. 21-22
WEEKENDÅBENT: For at gennemføre åbning af keramik i weekenden, er det nødvendigt at fire elever melder sig som ansvarlige for at der bliver ryddet op og gjort rent om søndagen kl. 21-22. Så keramik er klar til undervisning mandag morgen.
OBS:Hvis ikke, der er skrevet fire ansvarlige på skemaet torsdag på husmødet, vil keramik være lukket i weekenden. Skemaet hænger på opslagstavlen ved Torvet/spisesalen.
SIDEMANDSLÆRING/KERAMIK BUDDY:
Første gang du vil ned i keramik, skal du alliere dig med en KERAMIK-BUDDY, som kan lære dig hvordan der skal gøres rent i keramik.
OBS: Ler- og glasur-støv er meget usundt og sætter sig fast i lungerne. Derfor er det nødvendigt at vide, hvordan du gør rent. Og derfor har vi også et stort fokus på, at man lærer at rydde op efter sig selv - for at undgå lerstøv i lokalet.
I keramik hænger der en guide for, hvordan man rydder op efter sig selv.
Rengøring, de vigtigste punkter
- Tag en spand vand og en ren klud i kurven.
- Bord, værktøj, drejeskive gøres rent efter brug med en fugtig klud.
- Er der kommet ler på gulvet, skal det vaskes.
- Går vi rundt i støvet, spredes det i lokalet. Det giver en masse støv til lungerne. Ikke så fedt.
Betaling
- Alle keramikting betales inden 2. brænding:
- Mål dine ting i “målekassen” som står i keramik
- Betal med MobilePay og skriv en seddel.
- Læg sedlen ved din ting, så vi kan se, at du har betalt
- Stil din ting til brænding på den hvide hylde på gangen