Keramik

Keramik åbner mandag d. 22. september for fritidsbrugere (dvs. alle jer, som ikke har keramik som fag) og lukker fredag d. 7. november.

Ugentlige åbningstider:

  • Mandag: Åbent kun for elever, der har keramik som fag.
  • Tirsdag: Åbent kun for elever, der har keramik som fag.
  • Onsdag: Åbent for alle
  • Torsdag: Åbent kun for elever, der har keramik som fag.
  • Fredag: Åbent for alle fra kl. 15:30
  • Lørdag: Åbent for alle
  • Søndag: Åbent for alle - Lukker kl. 22:00
    • Rengøring: Elever gør rent fælles kl. 21-22

 

WEEKENDÅBENT: For at gennemføre åbning af keramik i weekenden, er det nødvendigt at fire elever melder sig som ansvarlige for at der bliver ryddet op og gjort rent om søndagen kl. 21-22. Så keramik er klar til undervisning mandag morgen.

OBS:Hvis ikke, der er skrevet fire ansvarlige på skemaet torsdag på husmødet, vil keramik være lukket i weekenden. Skemaet hænger på opslagstavlen ved Torvet/spisesalen.

 

SIDEMANDSLÆRING/KERAMIK BUDDY:
Første gang du vil ned i keramik, skal du alliere dig med en KERAMIK-BUDDY, som kan lære dig hvordan der skal gøres rent i keramik.

OBS: Ler- og glasur-støv er meget usundt og sætter sig fast i lungerne. Derfor er det nødvendigt at vide, hvordan du gør rent. Og derfor har vi også et stort fokus på, at man lærer at rydde op efter sig selv - for at undgå lerstøv i lokalet.

I keramik hænger der en guide for, hvordan man rydder op efter sig selv.

 

Rengøring, de vigtigste punkter

  • Tag en spand vand og en ren klud i kurven.
  • Bord, værktøj, drejeskive gøres rent efter  brug med en fugtig klud. 
  • Er der kommet ler på gulvet, skal det vaskes.
  • Går vi rundt i støvet, spredes det i lokalet. Det  giver en masse støv til lungerne. Ikke så fedt.

 

Betaling

  • Alle keramikting betales inden 2. brænding: 
  • Mål dine ting i “målekassen” som står i keramik 
  • Betal med MobilePay og skriv en seddel. 
  • Læg sedlen ved din ting, så vi kan se, at du har betalt 
  • Stil din ting til brænding på den hvide hylde  på gangen