Tekstil
Tekstil-lokalet er et af skolens kreative værksteder. Lokalet har en åbendørspolitik hvilket betyder, at alle frit kan benytte værkstedet. I værkstedet er der symaskiner, mønsterpapir, tråd og sy redskaber til rådighed. Hvis du ikke har syet på symaskine før, vil vi gerne, at du spørger en af de elever, som har hovedfaget, hvordan man tråder og anvender maskinen. I værkstedet står en stor kasse med reststof, som man frit kan tage stof fra. Er der redskaber du mangler, skal du henvende dig til Ann eller Ditte.
Retningslinjer for brug af lokalet:
De redskaber som er låst inde i depotet, samt i de røde metalskabe er forbeholdt undervisningen.
Vi forventer, at du rydder op efter dig selv, således lokalet altid er klar til undervisning
Husk at slukke for symaskiner, strygejerne m.m. inden du forlader lokalet.
De orange sakse er til stof og de sorte er til papir.
På din symaskine kan du se hvilken type spole der passer til spolehuset. Det er vigtigt, at det er den rigtige spole, da maskinen ellers kan gå i stykker. Super vigtigt at efterlade spolehuset i symaskinen.
Der må ikke males i tekstil lokalet. Det er muligt at male i kunstpavillonen.